Inainte de a incepe operatiunea de montaj a turbosuflantei, va recomandam sa investigati cauza defectarii acestui ansamblu. Ca regula generala, mai putin de 1 din 10 turbosuflante ajunge intr-adevar in etapa end-of-life a acesteia. Radacina defectarii acesteia sta in alte probleme provenite de la motor, tubulatura admisie, intretinere deficitara, remapari amatoricesti, depuneri de calamina, sistem de injectie de-calibrat/defect, defecte la sistemul de depoluare (DPF/SCR) etc.

vezi si IDENTIFICAREA DEFECTELOR SI DIAGNOSTICAREA UNEI TURBOSUFLANTE

7 pasi de urmat in montarea corecta a unei turbosuflante

Share post:

Share on facebook
Share on linkedin

1. Pregatirea montajului turbosuflantei:

TurboDoc recomanda montajul turbosuflantei in ateliere specializate de reparatii auto, autorizate RAR. Nu recomandam montajul turbosuflantei in sistem regie proprie. Acest lucru duce la anularea garantiei si declinarea oricarei responsabilitati de catre societatea noastra. Suntem focusati pe aportul calitativ in relatiile noastre cu clientii si de aceea nu recomandam ca aceasta operatiune sa fie facuta de oricine.

Dupa diagnosticarea corespunzatoare a defectarii turbine si eliminarea cauzei ce a produs defectarea agregatului, odata reparata, turbosuflanta este gata de montaj.

2. Verificari preliminare:

Odata cu pregatirea ustensilelor si sculelor necesare, verificati ca turbosuflanta instalata sa fie cea corecta, destinata motorului dumneavoastra. TurboDoc nu is asuma niciun fel de responsabilitate pentru montajul turbosuflantei incorecte.

3. Manipularea turbosuflantei:

Asigurati-va ca manipulati corect turbosuflanta. Aveti in vedere ca este un agregat cu o greutate considerabila. Metoda corespunzatoare de a manipula turbosuflanta este de a o prinde de oricare dintre carcasa. Nu manipulate turbosuflanta radicand-o de actuator, furtune sau tije de actionare! Acest lucru poate duce la pagube serioase ale acestui agregat. Manifestati prudenta in manipularea turbine, in caz de impact violent al acesteia cu solul sau alte suprafete, aceasta se poate defecta, avand piese de mecanica fina, iar unele componente de plastic in cazul actuatoarelor electronice. Evitati contactul cu degetele ale cuplelor electrice ale actuatorului, deoarece energia electrostatica poate cauza defectiuni ale acestor piese.

4. Operatiuni anexe inlocuirii turbosuflantei:

Verificati filtrele de ulei, aer si combustibil. Conform manualelor de service ale majoritatii producatorilor auto, este imperios necesara o servisare de mare anvergura (major-service) la inlocuirea acestui agregat. Verificati ca sunteti in posesia filtrelor corespunzatoare pentru motorul dumneavoastra si ca provenienta acestora nu este una indoielnica. Verificati ca aveti ulei de cea mai buna calitate intr-o cantitate mai mult decat suficienta. La inlocuirea cartusului filtrant de ulei, armosati dupa curatarea cutiei, cu ulei proaspat. Verificati tubulatura de admisie a motorului impotriva fisurilor si spargerilor. Curatati temeininc cu detergenti special destinati pentru astfel de operatiuni tubulatura si intercoolerul (daca este cazul). In cazul turbosuflantelor cu geometrie variabila actuata prin vacuum, verificati furtunele de vacuum de eventuale fisuri si spargeri. In cazul turbosuflantelor cu geometrie variabila actuata electronic, verificati cablajul afferent actuatorului pentru eventuale ruperi sau deschideri. Se aplica aceasta verificare si actuatoarelor pneumatice cu senzor de pozitie electronic. Curatati cutia filtrului de aer temeinic.

5. Montajul propriu-zis al turbosuflantei:

Nu modificati sub nicio forma oricare dintre setarile turbosuflantei (surub limitator, tija actuator, etc.) Acest lucru duce la decalibrarea acesteia si pierderea garantiei. Aveti in vedere schimbul tuturor garniturilor de conexiune ale turbosuflantei. Nu folositi silicon sau alti izolanti. Curatati temeininc toate piesele de contact ale turbosuflantei cu tubulatura motorului. Acordati atentie sporita conductelor de alimentare cu ulei a turbosuflantei. Asigurati-va ca sunt temeinic curatate, nu prezinta indoituri, fisuri sau modificari neconforme. Unii producatori auto, recomanda inlocuirea acestora odata cu inlocuirea turbosuflantei. Montati prima oara conducta de iesire a uleiul din turbosuflanta. Apoi amorsati turbosuflanta cu ulei, pe gaura de alimentare cu ulei si rotiti cu mana, cu atentie sporita compresorul turbosuflantei 2-3 ture. Ulterior montati si conducta de alimentare cu ulei a turbosuflantei.

6. Verificari si teste inaintea pornirii motorului:

Asigurati-va ca toate suruburile sunt stranse la cuplul recomandat in manualul de servisare. Verificati ca toate elementele demontate sunt asezate la loc, in pozitia fireasca. Odata efectuata inspectia vizuala si amorsata turbosuflanta cu ulei, precum descries la pct. 5, porniti motorul fara sa actionati acceleratia. Lasati motorul sa functioneze la relanti cateva minute si inspectati visual din nou potentiale scurgeri de ulei sau antigel (dupa caz).

7. Verificari inainte de test-drive (punerea in sarcina a motorului):

Verificati in cazul turbosuflantelor cu geometrie variabila ca actioneaza conform, fie cu ajutorul unui tester, fie visual, pentru mersul in gol (relanti) la anumite modele de turbosuflante. Daca nu puteti vedea actionarea geometriei, fie cu ajutorul echipamentelor electronice, fie vizual, investigate cauza blocajului. Verificati din nou nivelul de ulei si completati pana la nivelul maxim. Nu rulati motorul cu un nivel de ulei peste maxim, acest lucru poate duce la o presiune ridicata in carter si la pagube ce pot afecta sistemul de tratare a gazelor de esapament si implicit a turbosuflantei. Dupa efectuarea verificarilor, turbosuflanta dumneavoastra este gata pentru boooooost.